Hemma igen efter en helg i fjällen och husvagnen. Det har varit en kanonhelg med en hel del fågelarbeten för hundarna. I går var vi ute flera timmar på fjället. Dagen började lite dimmigt men allt eftersom tiden gick sprack det upp och solen visade sig (något som nu känns i ansiktet). Det blåste en hel del mellan varven men det gjorde ingenting när vi fick kontakt med ett gäng med ripor. Redan efter 5 minuter i första släppet hittade Boy fågel.

Boy med siktet inställt på en ripa. Foto: Ulf Öhlund

Jag och Stacie. Foto: Ulf Öhlund

Fina vyer är som balsam för själen.

Stacie-gumman på väg in.

Full fart.

Halvsyskonen Asta och Boy i ett fågelarbete. Här blåste det rejält.
Det blir ett kort inlägg och många bilder. Värken är grym så nu blir det en stund i soffan innan sängen kallar.
